Strony

piątek, 21 grudnia 2012

Tylko MIŁOŚĆ się liczy - ks. Jan Twardowski



Wydawnictwo: Święty Wojciech 
Data wydanialuty 2009
Liczba stron: 208
Format: 125 x 195 mm
Oprawa: twarda
ISBN: 978-83-7516-165-6






Książka ta przeleżała na mojej półce ponad półtora roku. Myślałam sobie: "Wiersze?? To nie dla mnie. Nuda i nic więcej. Przecież ja ich w ogóle nie rozumiem i w sumie nie za bardzo chcę je rozumieć. Szkoda czasu." Po przeczytaniu książki bardzo żałuję, że pozwoliłam jej tyle na siebie czekać i że tak ciężko przyszło mi dać szansę twórczości ks. Twardowskiego. Wydawało mi się, że jest trochę przereklamowany z tym: "Śpieszmy się kochać ludzi tak szybko odchodzą (...)" 

Książka zawiera nie tylko wiersze, ale również osobiste przemyślenia księdza Twardowskiego dotyczące miłości na różnych płaszczyznach. Autor w czterech kolejnych rozdziałach porusza istotę miłości, zalety i ułomności ludzkiego uczucia, miłości człowieka do Boga i Boga do człowieka.

Ksiądz Twardowski niewątpliwie posiada wrodzony dar pięknego pisania o miłości. Traktuje ją jako uczucie bez, którego nie można żyć, bo "(...)człowiek stale pragnie kochać. Jest młody Werter i jest stary Werter. Cierpienia starego Wertera. Tęsknota za miłością tkwi w człowieku do końca życia". Pisze o pięknej, mądrej i bezinteresownej miłości. Wskazuje, aby wszystko co w życiu robimy robić właśnie z miłości do otaczających nas ludzi oraz do Pana Boga. Daje wskazówki jak uczyć się pięknej miłości. 

Jeden cytat szczególnie utknął mi w pamięci:
"Miłość trzeba pielęgnować jak dziecko, aby się nie zaziębiła, nie zwariowała, nie wyleciała przez okno jak ptak".
 

Serdecznie polecam osobom, które nie miały jeszcze okazji zetknąć się z twórczością ks. Jana Twardowskiego. To nie tylko wiersze, ale również nietuzinkowa proza pełna wiary, nadziei i miłości. 

1 komentarz:

  1. Mądrości życiowe ks. Twardowskiego, gdzieś mam tomik jego wierszy. Muszę poszukać i sobie odświeżyć.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie pozostawione komentarze:)
Zapraszam do dyskusji:)