Strony

piątek, 21 grudnia 2012

Czerwony Smok - Thomas Harris

 

Tytuł oryginału: Red Dragon
Wydawnictwo: Amber 
Data wydania:  1999
Liczba stron: 272
Oprawa: miękka






"Czerwony smok" to kolejna, druga już książka Thomasa Harrisa, która wpadła w moje ręce, a właściwie była przez dłuższy czas przeze mnie poszukiwana. Jest ona natomiast pierwszą książką, w której występuje postać powszechnie znanego psychiatry i kanibala zarazem- doktora Hannibala Lectera.

Zdecydowałam się sięgnąć po "Czerwonego smoka", aby przekonać się czy rzeczywiście książka jest tak dobra jak się o niej mówi. Zarys fabuły znałam bowiem z filmu o takim samym tytule w reżyserii Bretta Ratnera, gdzie główne role odgrywali Ralph Fiennes i Edward Norton oraz genialny Anthony Hopkins w roli dr Lectera.

Głównym tematem powieści jest zagadka kryminalna, której uczestnikami stajemy się już po przeczytaniu kilku pierwszych stron książki. Wraz z agentem Willem Grahamem śledzimy poczynania seryjnego mordercy Francisa Dolarhyde’a. Autor serwuje nam nieoczekiwane zwroty akcji oraz nietuzinkową kreację tytułowego Czerwonego Smoka. 

Plusem całości utworu jest z całą pewnością ukazanie wydarzeń z punku widzenia poszczególnych bohaterów. Dzięki temu zaglądamy w umysł seryjnego zabójcy i poznajemy jego niewątpliwie zaburzony sposób postrzegania świata. Poznajemy tragiczną historię jego życia, która z pewnością odcisnęła swoje piętno na jego osobowości. 

Okazuje się więc, że książka mnie nie zawiodła. Jest świetnym, trzymającym w napięciu do ostatnich stron thrillerem psychologicznym, który mimo obejrzanej wcześniej ekranizacji zachwyca, i to bardzo.
Polecam nie tylko wszystkim fanom gatunku, ale również pozostałym ponieważ pozycja zasługuje na uwagę.


Moja ocena
9/10 

1 komentarz:

  1. Jak to się stało, że nie czytałam tego autora, aż mi głupio :( Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie pozostawione komentarze:)
Zapraszam do dyskusji:)