Strony

niedziela, 23 grudnia 2012

Delirium - Lauren Oliver

 

Tytuł oryginału: Delirium 
Wydawnictwo: Otwarte    
Data wydania: kwiecień 2012
Liczba stron: 360  

Format: 136 x 205 mm  
Oprawa: miękka
ISBN: 978-83-7515-156-5



 

Przez kilka ostatnich miesięcy odkładając przeczytaną książkę czułam lekkie rozczarowanie
i niedosyt. Z niecierpliwością czekałam aż w moje ręce wreszcie wpadnie jakaś wyjątkowa książka. I wpadła...

Bohaterką "Delirium" jest osiemnastoletnia Lena, która z utęsknieniem oczekuje dnia zabiegu, kiedy to zostanie podany jej lek na miłość. Świat w którym żyje uznaje miłość jako ciężką i niebezpieczną chorobę, która otumania i zawsze jest źródłem problemów. Lena znajduje się w grupie szczególnego ryzyka, ponieważ jej matki nie udało się wyleczyć z amor deliria nervosa w trzech kolejnych zabiegach. Na zakończenie nauki w szkole, Lena przechodzi szereg testów, które pozwolą sparować ją z najwłaściwszym kandydatem na męża, z którym spędzi swoje życie po podaniu remedium. Dla Leny to szczyt szczęścia... ale do czasu. W jej życiu pojawia się bowiem Alex, który jako jeden z buntowników przeciw władzy nie ma zamiaru rezygnować z doświadczenia miłości. Dotychczasowe życie Leny zostaje przewrócone do góry nogami, a my stajemy się świadkami rodzącej się między nimi miłości- choroby, która jest usilnie zwalczana przez wszystkich wokoło.

Lena i Alex stają w obliczu wielu trudnych wyborów. Jak sobie z nimi poradzą? Przekonajcie się sami sięgając po tę mądrą opowieść, w której słowa "kocham Cię" znaczą tak wiele.

Cieszę się, że sięgnęłam po tę powieść dopiero teraz, gdyż już niebawem, początkiem października ukaże się jej kontynuacja, która z pewnością pojawi się na mojej półce obok "Delirium". 


Moja ocena
10/10

1 komentarz:

  1. Niedawno miałam okazje przeczytać tę książkę i niestety nie przypadła mi do gustu.Nie jestem fanką tego rodzaju książek. Tym niemniej dla fanów gatunku jest to nie lada gratka.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie pozostawione komentarze:)
Zapraszam do dyskusji:)