Strony

czwartek, 27 grudnia 2012

Wszystko, Czego Pragnę - Allison Winn Scotch

 

Tytuł oryginału: The One That I Want 
Wydawnictwo: Otwarte         
Data wydania: maj 2012 
Liczba stron: 288        
Format: 124 x 195 mm    
Oprawa: miękka     
ISBN: 978-83-7515-147-3


 

32-letnia bohaterka książki, Tilly Farmer wiedze stabilne życie w rodzinnej miejscowości, u boku kochającego męża, którego zna od czasów szkoły średniej i uważa za bratnią duszę. Posiada to wszystko, o co muszą troszczyć się niejednokrotnie pary w ich wieku: dom, samochód, satysfakcjonującą pracę i grono zaufanych przyjaciół. Tilly uważa się za osobę szczęśliwą, dlatego też jej stosunek do otaczającej rzeczywistości jest bardzo pozytywny. Jedyne czego pragnie to urodzić dziecko, o które od jakiegoś czasu się starają.

Jej na pozór poukładane życie zmienia się jednak z chwilą, kiedy przypadkiem trafia do namiotu wróżki, która obdarza ją darem klarowności widzenia. Tilly zaczynają nawiedzać prorocze wizje, mające odzwierciedlenie w rzeczywistości, a jej życie od tej pory ulega diametralnym zmianom. Jak Tilly sobie z nimi poradzi oraz jakie trudne decyzje przyjdzie jej podjąć? Jeśli chcecie się tego dowiedzieć sięgnijcie po tę niewielkich rozmiarów powieść.

Książka wywarła na mnie mieszane uczucia. Raz uśmiechałam się pod nosem podczas rozmów przyjaciółek na temat facetów, a za kilka stron współczułam bardzo Tilly jej trudnej i niespodziewanej sytuacji w małżeństwie i rodzinie. 

Osobiście bardzo polubiłam młodszą siostrę głównej bohaterki, Darcy, urodzoną buntowniczkę, która chcąc zrobić karierę w branży muzycznej opuściła małe miasteczko i udała się na podbój świata do Los Angeles. Jest to dziewczyna obdarzona silnym charakterem, z uporem dążąca do wyznaczonych celów. Kiedy wpada w odwiedziny do siostry, okazuje się, że nie mogła wybrać lepszego momentu na powrót w rodzinne strony. 

Zasiadając nad książką Allison Winn Scotch spodziewałam się miłej, lekkiej i przyjemnej historii, co mogła sugerować chociażby wesoła okładka. Nie sądziłam, że będzie poruszać tak ważne problemy jak alkoholizm w rodzinie czy chorobę nowotworową i utratę ukochanej osoby. Główna bohaterka na kolejnych stronach książki ulega przemianie, dojrzewając do pewnych decyzji odnośnie jej przyszłości. 


Moja ocena
5/10 
 

1 komentarz:

  1. Chwilowo nie mam ochoty na taką tematykę, ale nie wykluczam, że w przyszłości przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie pozostawione komentarze:)
Zapraszam do dyskusji:)