Strony

sobota, 7 lutego 2015

Stosik 1/2015

W sobotnie popołudnie zapraszam Was do zaznajomienia się z pozycjami, które w ostatnim czasie zagościły w moim domu. Na stosikach znalazły się egzemplarze recenzenckie i biblioteczne, a także zakupy własne i prezenty od najbliższych. Książki dotarły do mnie w ciągu ostatnich dwóch miesięcy.


Jakiś czas temu wyrobiłam sobie nową kartę do biblioteki publicznej w moim mieście. Długo zwlekałam z odwiedzeniem oddziału, ale w końcu postanowiłam zarezerwować kilka egzemplarzy przez internet. Na jedną z powyższych pozycji czekałam blisko dwa miesiące, ale pozostałe były dostępne w kilka dni od dokonania rezerwacji. Uważam, że możliwość kontrolowania swojego bibliotecznego konta przez internet jest świetna i pozwala zaoszczędzić nasz czas. Co o tym sądzicie? Korzystacie z takich rozwiązań?



Od góry:
Poussin Sonia i Alexandre Afryka trek. Od Kilimandżaro do Jeziora Tyberiadzkiego, zakup własny
Poussin Sonia i Alexandre Afryka trek. O Przylądka Dobrej Nadziei do Kilimandżaro, j.w.
Vian Boris Piana dni, j.w.
Young Sara Jezus mówi do ciebie, prezent mikołajkowy
Bułhakow Michaił Mistrz i Małgorzata, j.w.
Mróz Remigiusz Wieża milczenia, zakup własny
Baniewicz Elżbieta Gajos, j.w.



Od góry:
Coben Harlan Krótka piłka, egzemplarz biblioteczny
Chamberlain Diane W słusznej sprawie, j.w.
Haran Elizabeth Pod płonącym niebem, j.w.
Freeman Kimberley Zatoka Latarni, egzemplarz recenzencki od Wydawnictwa Nasza Księgarnia
Forman Gayle Wróć, jeśli pamiętasz, jw.w
Sykat Joanna Tylko przy mnie bądź, egzemplarz recenzencki od Wydawnictwa Replika
Day Sylvia Wybór Crossa, egzemplarz recenzencki od Wydawnictwa Wielka Litera


Zatoka Latarni i Tylko przy mnie bądź już za mną. W niedługim czasie napiszę Wam o moich wrażeniach z lektury. Postanowiłam też wrócić do H.Cobena, w którego książkach zaczytywałam się w liceum i na początku studiów. Na książki państwa Poussin miałam ochotę od dłuższego czasu, dlatego nie mogłam przepuścić okazji na jaką natrafiłam w Składzie z Tanią Książką w Krakowie. Po prostu musiałam je mieć.


Które pozycje Was zaciekawiły? Co polecacie lub odradzacie? 


47 komentarzy:

  1. ,,Wróć, jeśli pamiętasz" i ,,Mistrz i Małgorzata" - inny poziom, ale obydwie książki mi się podobały :) Ciekawi mnie ,,Afryka trek", bo bardzo lubię książki podróżnicze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam "Zostań, jeśli kochasz" i oceniłam ją jako dobrą, ale nie wybitną pozycję :) Swój egzemplarz "Mistrza i Małgorzaty" chciałam mieć od dłuższego czasu :) "Afryka trek" jest bardzo ładnie wydana i sądzę, że będzie mi towarzyszyć w trakcie wakacji :)

      Usuń
  2. Afryka Trek! <3 Czytałam pierwszą część, ostatnio kupiłam sobie drugą :)) Bardzo polecam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak widzę takie ilości książek, to aż mnie telepie :D prawie żadnego tytułu nie kojarzę oprócz historii Mii i Adama ;) mam nadzieje ,ze będzie się czytało wyśmienicie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znoszę Mistrza i Małgorzaty. Za to właśnie czytam Crossa i trzyma poziom. :)

    Też uważam, że bardzo wygodne jest kontrolowanie swojego konta bibliotecznego przez internet. Mamy tak na naszym uniwersytecie i to niezwykle przydatne. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Mistrz i Małgorzata" przede mną i nie ukrywam, że jestem bardzo ciekawa, jakie zrobi na mnie wrażenie :) Po Crossa sięgnę niebawem :)

      Usuń
  5. Mnie książka Bułhakowa ogromnie się podobała. Ciekawa jestem Twojej opinii. Życzę przyjemnej lektury. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. W słusznej sprawie chętnie bym Ci podebrała a Cobena serdecznie i gorąco polecam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "W słusznej sprawie" odpowiada mi podejmowaną tematyką :) Nie mogę się doczekać, kiedy zacznę ją czytać :) Znam inne książki Cobena i kolejne biorę w ciemno :)

      Usuń
  7. Ciekawy stos, robi wrażenie. chciałabym przeczytać kolejną książkę o Crossie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo chciałabym mieć własny egzemplarz "Mistrza i Małgorzaty", rewelacyjna książka. Przyjemnego czytania!

    OdpowiedzUsuń
  9. Przyjemne lektury :)

    Ja już z biblioteki nie korzystam od jakichś dwóch lat - po prostu nie ogarniam własnych półek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepełnione półki mogą stanowić problem, ale po pierwsze nie mam tylu książek :P a po drugie nie mam wszystkich tytułów, które chciałabym przeczytać czy kupić :)

      Usuń
  10. "Mistrza i Małgorzatę" czytałam w latach liceum ;) Czyli dawno temu... ale do dziś pamiętam, że mi się podobała ta książka.
    Przyjemnej lektury :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, mam nadzieję, że i mnie się spodoba :)

      Usuń
  11. Patrząc na Twój stosik kolejny raz zdałam sobie sprawę, że nie wiem, czy akurat tę książkę Cobena czytałam. Mam z tym wielkim problem, bo chociaż lubię jego powieści, to nie zapadają mi one zbyt głęboko w pamięć i już po krótkim czasie nie jestem pewna, czy dany tytuł już za mną. Kiedyś nawet zaczęłam czytać drugi raz tą samą książkę i dopiero po kilkunastu stronach zorientowałam się, że skądś tę historię znam... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam rozeznanie w powieściach Cobena tylko dlatego, że większość mam na swoich półkach :) Ale masz rację - fajnie się je czyta tylko niewiele z nich później zostaje :P

      Usuń
  12. Ja od kilku lat w ten sposób korzystam z biblioteki, mam założone karty w dwóch dzielnicach w moim mieście (akurat tych gdzie jest najwięcej pozycji i najbliżej mnie, to świetne, że na jednym koncie mam 20 bibliotek), nie wyobrażam sobie bez tego funkcjonować, mam wszystko zapisane, na jakie książki czekam, kiedy co oddać i tak dalej, świetna sprawa. Ja ostatnio zarezerwowałam "Dziką drogę" pojawiło się za 2 miesiące, a po kilku dniach dostałam maila, że będzie czekać na mnie 4 dni na odbiór! Popędziłam szczęśliwa :) Kiedyś z drugiej biblioteki nie dostałam wiadomości, że już czeka, więc warto zaglądać co jakiś czas ;) Znasz to? http://w.bibliotece.pl/ to jest na całą Polskę (może komuś się przyda, ja nie tak dawno dopiero odkryłam:P). Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja powróciłam do korzystania tylko z jednej biblioteki, więc zamieszania z terminami jest zdecydowanie mniej :) No i pożyczam tylko kilka pozycji, bo nie chcę żeby te zalegające na domowych półkach pokryły się zbyt grubą warstwą kurzu :P

      Usuń
  13. Piękny stosik, nie mogę jednak powiedzieć, bym coś Ci polecała, gdyż nie czytałam nic z Twojego kopczyka ;)
    Pozostaje mi tylko życzyć Ci miłej lektury :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Dla mnie to też w większości zagadki :P

      Usuń
  14. żadna pozycja niezbyt wiele mi mówi, ale życzę miłej lektury :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Polecam Ci książkę "Wieża milczenia" Mroza. Jest świetna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwsza część Parabellum mi się podobała, więc wierzę że z tą nie może być inaczej :)

      Usuń
  16. Muszę kiedyś sięgnąć po drugi tom "Afryka trek". Całkiem fajnie się czytało, ale akurat drugiego tomu nie było w bibliotece, no i cóż... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem pewna, że w końcu uda Ci się ją dorwać :P

      Usuń
  17. Najbardziej jestem ciekawa ksiażki pt. 'Mistrz i Małgorzata", gdyż od kilku lat mam ją w planach i coraz bardziej niezwykle mnie intryguje.

    W związku ze zmianą nazwy mojego bloga pojawił się problem dotyczący obserwowania. Moje posty nie są wyświetlane w Twoim pulpicie nawigacyjnym. Aby to zmienić należy odobserwować mnie i zaobserwować na nowo. Mam nadzieję, że nie sprawi Ci to żadnego problemy. Natomiast dzięki temu będziesz na bieżąco z nowymi postami.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po tylu wspaniałych słowach, jakie czytałam na jej temat też nie mogę się doczekać kiedy zacznę ją czytać :)
      Już się robi :)

      Usuń
  18. Mistrz i Małgorzata to wspaniała klasyka. Sama chciałabym mieć u siebie Wróć, jeśli pamiętasz i Wierzę milczenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będę potrafiła ją docenić :) Na "Wieżę milczenia" polowałam od dłuższego czasu :)

      Usuń
  19. Aktualne czytam "Zatokę Latarni" i polecam! Jest rewelacyjna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, to bardzo dobra książka, choć mnie jednak bardziej podobała się poprzednia, "Wzgórze Dzikich Kwiatów" :) Polecam jeśli nie czytałaś! :)

      Usuń
  20. Super stos :) Zazdroszczę Zatoki latarni i Afryka trek. Mistrza i Małgorzatę uwielbiam i chciałabym mieć własny egzemplarz.

    OdpowiedzUsuń
  21. Cudowny stos! *_* Życzę samych takich wspaniałych nabytków.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ciekawa jestem Twoich wrażeń z "Mistrza i Małgorzaty" - mi bardzo się podobała i planuję do niej wrócić. H. Coben zawsze dostarcza mi mnóstwo rozrywki, więc po tytuł, który masz w stosiku chętnie bym sięgnęła. Bardzo mnie ciekawi mnie też R. Mróz i F. Gayle :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Mistrza i Małgorzatę" ujęłam w planach na ten rok, więc pewnie za jakiś czas się za nią zabiorę :) Jak pisałam wyżej, kolejne książki Cobena biorę w ciemno - to naprawdę świetny autor :)

      Usuń
  23. "Gajos" to fenomenalna biografia! Bardzo mile wspominam jej lekturę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sam Gajos jako osoba nie za bardzo mnie interesuje, ale czytałam (również u Ciebie), że to naprawdę bardzo dobra biografia, więc może podaruję ją którejś z bliskich osób :)

      Usuń

Dziękuję za wszystkie pozostawione komentarze:)
Zapraszam do dyskusji:)