Strony

niedziela, 22 lutego 2015

Kurs FCE w karteczkach cz.2

O pierwszej części tego kursu pisałam Wam TUTAJ. Dzisiaj podzielę się wrażeniami z nauki z drugim zestawem, według mnie zdecydowanie ciekawszym. Kurs FCE w karteczkach cz.2 stanowi kompilację najważniejszych i najbardziej przydatnych na egzaminie idiomów, phrasal verbs (czasowników złożonych) oraz wyrażeń z przyimkami (prepositions). W połączeniu z pierwszą częścią kursu pozwala skutecznie i kompleksowo przygotować się do egzaminu FCE lub innego odpowiadającego poziomowi B2, utrwalając zarówno najważniejsze struktury gramatyczne, jak i słownictwo oraz niezbędne wyrażenia.


Zestaw zawiera:
  • 400 fiszek z wyrażeniami z przyimkami (prepositions), 200 karteczek z najpopularniejszymi idiomami oraz 400 najbardziej przydatnych phrasal verbs, a także karteczki in blanco do tworzenia własnych fiszek
  • kolorowe zakładki: do nauki, uczę się, powtarzam, umiem, które ułatwiają i usprawniają naukę
  • płytkę CD z wymową poszczególnych zdań przez native speakera
  • smycz i etui, które pozwalają na naukę poza miejscem zamieszkania

Same fiszki wyglądają tradycyjnie. Na kartoniku znajduje się dane wyrażenie oraz jego odpowiednik w języku angielskim wraz z przykładowym użyciem w zdaniu. Co istotne, wyrażenie użyte w zdaniu zostało "wytłuszczone", co dodatkowo ułatwia jego zapamiętanie i prawidłowe umiejscowienie w szyku zdania. Karteczki in blanko przydają się w trakcie czytania magazynów językowych lub oglądania filmów. W łatwy i szybki sposób można zanotować interesujące nas słówko lub wyrażenie i dorzucić je do puli fiszek. Sama robię tak od dłuższego czasu i uważam to za świetne rozwiązanie.

Po przerobieniu kursu FCE w karteczkach cz.2 będziecie zaskakiwać swoich rozmówców (w tym egzaminatora na części ustnej egzaminu) wyszukanymi idiomami oraz nie będziecie mieć problemu z decyzją jakiego przyimka użyć z konkretnym czasownikiem, aby Wasza wypowiedź był poprawna. Swobodne poruszanie się w obrębie phrasal verbs i wyrażeń z przyimkami okaże się pomoce we wszystkich częściach egzaminu: w słuchaniu, czytaniu, gramatyce i pisaniu oraz wspomnianym wcześniej mówieniu.

Po raz kolejny nauka z prezentowanym kursem była dla mnie sporą przyjemnością, w tym przypadku o tyle istotną, że miałam okazję poszerzyć swoje słownictwo o kolejne interesujące idiomy. Sam pomysł na zestaw uważam za udany. Wszystkie potrzebne wyrażenia odnalazłam w jednym miejscu bez konieczności przeglądania podręcznika i ich wypisywania. Zasób słownictwa jest naprawdę szeroki, więc polecam ten zestaw nie tylko osobom przygotowującym się do egzaminu, ale także planującym wyjazd za granicę lub używającym języka angielskiego w pracy lub na uczelni.

Jeśli zachęciłam Was do sięgnięcia po ten lub inne zestawy fiszek odsyłam Was na stronę serwisu W karteczkach. Wybór kursów na różnych poziomach znajomości języków obcych jest dość spory, więc każdy zainteresowany znajdzie coś dla siebie.



______________________________________________
Za możliwość nauki z zestawem serdecznie dziękuję
serwisowi W karteczkach

 

Korzystacie z fiszek? Lubicie tę metodę nauki, czy może preferujecie tradycyjny sposób na przyswajanie nowych słówek i zwrotów?

7 komentarzy:

  1. O super :) chciałabym uczyć sie innych języków niż angielski, więc musze sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda świetnie! A ja znów od kilku dni się lenię. :/

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapewne dobra pozycja dla osób, które chcą się odpowiednio przygotować, ale ja to leniuch jestem :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój angielski leży i kwiczy, więc chyba sobie kupię, żeby cokolwiek robić w kierunku jego poprawy ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Od dawna myślę o takich fiszkach, to bowiem fajna sprawa.

    OdpowiedzUsuń
  6. Niegdy nie uczyłam się z pomocą fiszek, więc to mogłoby być ciekawe doświadczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Podziwiam za wytrwałość wszystkich, którzy uczą się z fiszek, ja jakoś nie potrafię... :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie pozostawione komentarze:)
Zapraszam do dyskusji:)