Strony

środa, 15 kwietnia 2015

Wybór Crossa - Sylvia Day



Tytuł oryginału: Captivated by You     
Wydawnictwo: Wielka Litera         
Data wydania: styczeń 2015        
Liczba stron: 416     
Format: 197 x 130 mm       
Oprawa:  miękka     
ISBN: 978-83-64142-93-2




Wystarczy zaglądnąć na kilka losowo wybranych zestawień bestsellerów, by przekonać się, że zainteresowanie pozycjami z gatunku literatury erotycznej wciąż utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie. Sama jakiś czas temu, z czystej ciekawości, sięgnęłam po Dotyk Crossa, książkę będącą pierwszą częścią trylogii Sylvii Day o Gideonie Crossie. Historia opisana przez autorkę wciągnęła mnie na tyle, że postanowiłam zmierzyć się z kolejnymi napisanymi przez nią książkami. W międzyczasie amerykańska autorka zdecydowała się na poszerzenie serii o kolejne części. Wybór Crossa jest czwartą z nich.

W życiu Evy i Gideona następują kolejne zmiany, które zwiastują nadejście szczęśliwych dni. Para spędza ze sobą każdą wolną chwilę, ciesząc się wzajemną bliskością i pielęgnując wzajemne relacje, ale nie oznacza to, że wszelkie dręczące ich wcześniej problemy odeszły w niepamięć. Pomiędzy kochankami wciąż pojawiają się drobne nieporozumienia, które potrafią czasem urosnąć do niebotycznych rozmiarów, a ich związek po raz kolejny zostanie także wystawiony na próbę przez pojawienie się byłych partnerów oraz niewyjaśnione sytuacje z przeszłości. 

W czwartej części cyklu autorka zdecydowała się na wprowadzenie pewnej zmiany, a mianowicie przedstawiła losy bohaterów z dwóch perspektyw, Evy i Gideona. Jest to według mnie trafiony zabieg, który pozwala czytelnikom zapoznać się z punktem widzenia Gideona na wiele poruszanych w książce kwestii. Najważniejszą z nich jest oczywiście jego związek z Evą, ale równie istotną wydaje się sposób prowadzenia odnoszącej sukcesy firmy, o międzynarodowym zasięgu. Nieugięty i pewny siebie do tej pory Gideon zyskuje bardziej ludzkie oblicze. Kolejnym plusem powieści jest widoczna poprawa warsztatu Sylvii Day. Z każdą kolejną powieścią opisy i dialogi sprawiają wrażenie coraz bardziej dopracowanych i przemyślanych. Również słownictwo jest systematycznie poszerzane. Na tym niestety kończą się pozytywne aspekty Wyboru Crossa.

Tempo akcji w książkach Sylvii Day nigdy nie było zawrotne, choć trzymało bardzo przyzwoity poziom, ale tym razem było po prostu zbyt powolne. Tak naprawdę cała fabuła książki opiera się na wzajemnych przepychankach między Evą i Gideonem, przeplatanych scenami seksu. Sprawia to, że książka jest zwyczajnie nudna. Zdecydowanie brak w niej nieoczekiwanych zwrotów akcji, którymi autorka potrafiła zaskoczyć swoich czytelników w poprzednich częściach. Mocną stroną tego cyklu do tej pory byli też bohaterowie drugoplanowi, którzy tym razem zupełnie nie istnieją, nawet najbarwniejsza z nich, Carrie. W pewnym stopniu autorka uratowała tę sytuację wprowadzeniem znajomych Gideona, ale nie daje to zadowalającego efektu.

Seria o Gideonie Crossie to współczesna bajka dla dorosłych, bo chociaż para boryka się z pewnymi problemami, to są one zdecydowanie różne od tych, typowych dla przeciętnych mieszkańców współczesnego świata. Na ich codzienność składają się drogie samochody, markowe ciuchy i zegarki, najdroższa biżuteria, luksusowe apartamenty i podróże prywatnym odrzutowcem. Gideon jest perfekcyjnym w niemal każdym calu biznesmenem, kierującym jednym z największych przedsiębiorstw na świecie, postacią rozpoznawaną w miejscach publicznych i pojawiającą się od czasu do czasu na okładkach gazet. Natomiast Eva znana jest z tego, że jeszcze do niedawna była partnerką członka popularnego zespołu rockowego, a teraz samego Gideona Crossa.

Wybór Crossa nie jest to oczywiście lekturą dla każdego. Może przypaść do gustu osobom lubiącym niezobowiązujące lektury ze sporą dawką erotycznych uniesień oraz wielbicielom literatury erotycznej. Ja do nich z pewnością nie należę, a po kontynuację sięgnęłam z czystej ciekawości.



_________________________________________________
Za możliwość przeczytania książki dziękuję serdecznie
Wydawnictwu Wielka Litera

http://www.wielkalitera.pl/

Książkę przeczytałam w ramach wyzwań: 52 książki 2015; Przeczytam tyle, ile mam wzrostu (3,2 cm);

8 komentarzy:

  1. Nie przepadam za literaturą erotyczną, więc Dotyk Crossa nie jest dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Może się skuszę, kto wie. Obecnie jednak nie mam tej książki w planach.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię, jak w książkach przedstawia się perspektywy różnych osób - to bardzo ciekawe poszerzenie tematu.

    Na pewno kiedyś przeczytam tę serię. W przeciwieństwie do niektórych nie mam urazu do książek erotycznych ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na tę serię poluję od dawna. Ten tom chyba dzisiaj widziałam w biblioteczce biedronki i się nad nią zastanawiałam. Ogólnie planuję poznać twórczość Day, bo jedna książka czeka na mnie na półce i czeka, ale jakoś zabrać się za nią nie mogę niestety.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja do takiej literatury się dopiero przekonuję, więc nie mówię tej serii nie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam i mi się podobało pewnie dlatego, że lubię literaturę erotyczną ;)) Świetny blog ;))

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdecydowanie nie moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  8. Kobieta, o której było głośno i teraz musi mierzyć się z przeszłością i mężczyzna, który wcale nie jest taki idealny... :) Lubię serię o Crossie, aczkolwiek to po prostu lekka lektura, bez kontrowersji w stylu Greya. Bardziej romans erotyczny niż erotyk.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie pozostawione komentarze:)
Zapraszam do dyskusji:)