Strony

sobota, 20 września 2014

FANBOOK kwiecień/maj 2014

Za mną kolejny numer Fanbooka, dwumiesięcznika skierowanego do miłośników książek. W numerze odnalazłam kilka interesujących artykułów oraz liczne wywiady z autorami. Spójrzcie na co tym razem zwróciłam uwagę.

Na początek poczytałam nieco o zyskującym coraz większą popularność w naszym kraju bookcrossingu. Zapewne większość z Was słyszała o tej inicjatywie. Co o niej sądzicie? Braliście udział w tego typu akcji?

Następnie redaktorzy przygotowali zestawienie 10 bestsellerów 2013 r. w USA oraz w Polsce. Za oceanem pierwsze miejsce przypadło książce Inferno Dana Browna. W Polsce królowało Nowe oblicze Greya E.L. James.

Każdy z Was ma z pewnością ulubioną książkę z dzieciństwa, której czytanie przyczyniało się do szybszego bicia serca i pojawiania się wypieków na twarzy. Ciekawe, czy odnaleźlibyście ulubiony tytuł w rankingu 21 Książek Udanego Dzieciństwa. Ja niestety swojej nie odnalazłam, a to dość dziwne, bo Dzieci z Bullerbym wydają się być popularnym tytułem w tego typu zestawieniach. 

Oprócz tego w numerze standardowo odnajdziecie rubrykę Młodzi recenzują oraz kilka naprawdę interesujących wywiadów z autorami. Tym razem przepytywani byli m.in. Suzanne Collins, Stanisław Srokowski i Andrzej Ziemiański. Po lekturze wywiadu z ostatnim z autorów postanowiłam zapoznać się z bestsellerową sagą Pomnik cesarzowej Achai.

W magazynie znalazło się również coś dla fanów tajemniczych zbrodni, a mianowicie przegląd najpopularniejszych kryminałów w stylu retro. Wśród wymienionych autorów nie mogło oczywiście zabraknąć Marcina Wrońskiego i Marka Krajewskiego. 

Podsumowując, w numerze pojawiły się zarówno lepsze jak i gorsze artykuły oraz zestawienia. Część przeczytałam z wielkim zainteresowaniem, a na inne rzuciłam jedynie okiem. Na szczęście zlokalizowałam aż dwa miejsca, gdzie mogę zaopatrzyć się w Fanbooka, więc w najbliższym czasie spodziewajcie się wrażeń z lektury kolejnych numerów. Może jeszcze przed końcem roku uda mi się o nich pisać na bieżąco ;)


21 komentarzy:

  1. Nie czytałam tego numeru, ale całkiem dobrze brzmi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam okazję zapoznać się jedynie z trzema pierwszymi numerami i niezbyt przypadły mi one do gustu, ale z pewnością kiedyś jeszcze kupię kolejny i zobaczę, czy nie wypadnie on lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Część osób pisze o tendencji wzrostowej, jeśli chodzi o poziom tego magazynu, więc może kolejne będą jeszcze lepsze :)

      Usuń
  3. Nie miałam jeszcze okazji zapoznać się z tym czasopismem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nigdzie nie mogę dostać Fanbooka. Szkoda, bo 2 złote to naprawdę żaden wydatek, a miło byłoby poczytać coś drukowanego o książkach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tą dostępnością jest różnie... Bezskutecznie pytałam w kioskach cieszących się dużym zainteresowaniem, a znalazłam w supermarkecie :P

      Usuń
  5. Bardzo lubię tę gazetkę, ale ostatnio jakoś nigdzie nie mogłam jej znaleźć...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba pytać do skutku. Tak było w moim przypadku :)

      Usuń
  6. Ja tylko ubolewam nad korektą. Mam nadzieję, że redakcja zainwestuje w profesjonalną korektę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również. I ubolewam jeszcze nad okładką...

      Usuń
    2. Okładkę jestem w stanie znieść, widać w niej jakiś pomysł powtarzający się w kolejnych numerach, ale ta korekta...

      Usuń
    3. Minusy oczywiście są, ale zawsze znajdzie się choćby jeden interesujący artykuł, który je zrekompensuje :)

      Usuń
  7. Lubię do czasopismo ale mam kłopot by je kupić :/ Chyba skuszę się na prenumeratę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam poprzedni numer i jakoś nie trafiłam na interesujące/inspirujące artykuły. Ale może sięgnę i po ten, cena jest w porządku. ;) Jeśli chodzi o czasopisma literackie, najbardziej lubię "Książki".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W "Książkach" odstrasza mnie cena... Zawsze sobie myślę, że zamiast magazynu mogę kupić książkę :)

      Usuń
  9. Kurczę.. Chciałabym przeczytać, ale jakoś tak nie mogę go nigdzie kupić.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie sądzę, by bookcrossing się u nas zatrzymał na dłużej, w końcu jesteśmy polakami, a wiadomo jak to jest. Ja nie wiem dlaczego ale chomikuje te gazety a prawie w ogóle ich nie czytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, bo gazetki czyta się w błyskawicznym tempie :) Co do bookcrossingu, nie jestem taką pesymistką jak Ty :) Wydaje mi się, że to zjawisko ma szansę na rozwój :)

      Usuń
  11. tyle słyszałam o tym czasopiśmie, ale jakoś nigdzie go nie widzę :( czas się uśmiechnąć do teścia i wykorzystać jego znajomości wśród dostawców gazet :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli tylko masz okazję, to trzeba takie "znajomości" wykorzystywać ;)

      Usuń

Dziękuję za wszystkie pozostawione komentarze:)
Zapraszam do dyskusji:)