Strony

środa, 30 października 2013

Wszystko jest po coś - Krzysztof Ziemiec, Mira Suchodolska



Wydawnictwo: Wydawnictwo M 
Data wydania: 2012  
Liczba stron: 152    
Format: 140 x 202 mm      
Oprawa: miękka    
ISBN: 978-83-7595-418-0 



Możecie mi wierzyć, albo i nie, ale tak naprawdę do tej pory nie za bardzo kojarzyłam osobę Krzysztofa Ziemca. Od telewizji odcięłam się niemal całkowicie. Nie czas i miejsce na wywód dlaczego, ale wiadomo jak jest. Poza tym zdecydowanie bardziej wolę poczytać. O wypadku, który dotknął rodzinę Ziemców usłyszałam gdzieś w przelocie. Nie zainteresowałam się nim jednak na tyle, żeby przynajmniej gdzieś o tym poczytać. Aż do teraz, choć przyznam, że gdyby nie wygrana w konkursie po książkę z wielkim prawdopodobieństwem nie sięgnęłabym nigdy. 

22 czerwca 2008 roku to dzień, który całkowicie odmienił życie rodziny Ziemców. Tego dnia w ich domu wybuchł pożar, a sam dziennikarz uległ ciężkim poparzeniom, które nie dawały wielkiej szansy na przeżycie. W wywiadzie przeprowadzonym przez Mirę Suchodolską pan Krzysztof opowiada właśnie o dniu wypadku, trudnym pobycie w szpitalu i żmudnej rehabilitacji. Ale nie tylko…

Ten wywiad to przede wszystkim opowieść o trudnej próbie powrotu do normalnego życia, do zwyczajnych czynności, które osobie poparzonej mogą sprawiać wiele trudności i stanowić nie lada wyzwanie. To także opis starań, aby wciąż pozostać ojcem dla swoich dzieci i mężem dla swojej żony, a nie jedynie chorym, który wciąż leży i którym trzeba się opiekować. Pan Krzysztof nie wstydzi się przy tym opowiadać o swojej głębokiej wierze katolickiej i wielkim zaufaniu jakie pokłada w Bogu. Nawiązuje do swojego dzieciństwa, młodości, relacji z rodzicami i harcerstwie, które ostatecznie ukształtowały jego silną osobowość i pozwoliły przetrwać najtrudniejsze chwile. 

Bardzo spodobało mi się to, że pan Krzysztof wielokrotnie podkreśla jak wielką wartość ma dla niego rodzina i jak ważny jest dla niego czas spędzony na zabawach z dziećmi. W dobie dzisiejszej nagonki na rodzinę takie słowa wypowiadane przez osobę medialną są według mnie niezwykle ważne i  budujące.

Książka  mówi o wielkiej nadziei i ludzkiej sile, które w obliczu tragedii potrafią dokonać niemożliwego. Naprawdę bardzo cieszę się, że książka trafiła w moje ręce.


Moja ocena
7/10 


Książkę przeczytałam w ramach wyzwań: 
  • 52 książki
  • Polacy nie gęsi, czyli czytajmy polską literaturę II 
  • Z literą w tle

11 komentarzy:

  1. Mnie również książka niezwykle przypadła do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem czy to książka dla mnie, ale może za jakiś czas z ciekawości ją przejrzę :) Gorące pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oglądałam wywiad, który prowadził Ziemiec z matką zaginionej Iwony Wieczorek i nie podobał mi się sposób w jaki go prowadził, więc po książkę na pewno nie sięgnę ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zasadzie nie znam tego dziennikarza więc oceniłam po prostu książkę:)

      Usuń
  4. Czytałam już o tej książce. Mam ją w planach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Domyślam się:P Raczej nie przechodzisz obojętnie wobec jakiejkolwiek książki:)

      Usuń
  5. Czytałam z nim kilka wywiadów, w których opowiadał o wypadku. Po książkę również chciałabym sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Może być ciekawa, w wolnej chwili być może się skuszę :0

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie pozostawione komentarze:)
Zapraszam do dyskusji:)